måndag 27 oktober 2008

Närmare presentation av mig själv

Jag är som sagt en kurdisk tjej från norra Kurdistan (sydöstra Turkiet).
Är född i 80-talet. Flydde till Sverige tillsammans med min mamma och mina syskon under 90-talet.
Idag består familjen av 4 syskon (mig inräknat) och min kära mamma.
En gång i tiden var vi 8 syskon, men tyvärr finns dem inte kvar längre, även min älskade pappa inkluderat.
Denna blogg kommer vara till hjälp för mig då Turkiets förtryck lämnat djupa spår inom mig. Bloggen kommer få mig att minnas vad mina släktingar och familj utsatts för samtidigt som omvärlden blundat och blundar för allt.
Mina berättelser kommer att bestå av egna upplevelser samt upplevelser bland familj och släkt.
Men så långt får det nog räcka idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Azadi.
Vill bara säga att jag tycker att du skriver vackert. Daste te xas...
Glöm inte att det tar tid innan en blogg kommer i gång. Kör hårt.

Anonym sa...

ska bli intressant att följa din blogg.

Fredsduvan sa...

Kungen:

Tack så mycket :)